همشهری آنلاین: دولت در آستانه فرا رسیدن ماه مبارک رمضان و به منظور کنترل بازار و تامین ارزاق ضروری، توزیع سبد کالا شامل مرغ، برنج، شکر، روغن نباتی و عدس و لوبیا میان همه شاغلان و بازنشستگان دولت و نیروهای مسلح اعم از کارمندان رسمی، پیمانی و قراردادی تا سقف شش میلیون و 500 هزار نفر را تصویب کرد.

به گزارش واحد مرکزی خبر، پایگاه اطلاع رسانی دولت گزارش داد، این کار با تصمیم نمایندگان ویژه رئیس جمهور در کارگروه کنترل بازار انجام می‌شود.

کارکنان نیروهای مسلح اعم از شاغل و بازنشسته، همه کارمندان شاغل و بازنشسته دولت حسب اعلام وزارت امور اقتصادی و دارایی، کارگران شاغل مشمول قانون کار اعم از دولتی، ‌تحت پوشش نهادها و ارگانها و کارمندان شرکت‌های تابعه وزارتخانه‌ها و سازمانهای دولتی مشمول این تصویب نامه هستند.

سبد کالای اعلام شده شامل چهار و نیم کیلوگرم روغن نباتی، سه کیلو و 600 گرم شکر، شش کیلوگرم برنج، دو کیلوگرم عدس و لوبیا و پنج کیلوگرم گوشت مرغ است.

دولت برای تهیه و در اختیار قرار دادن سبد کالای ماه رمضان به ازای هر یک از شش میلیون و 500 هزار سبد توزیعی 237 هزار ریال یارانه می پردازد و دریافت کنندگان نیز هنگام تحویل سبد کالا باید 170 هزار ریال سهم مربوط به خود را پرداخت کنند.

این مصوبه دستگاه های توزیع کننده کالاهای مشمول این طرح را اتحادیه سراسری کارکنان دولت (اسکاد)، اتحادیه تعاونی مصرف فرهنگیان کشور، سازمان اتکا، ‌اتحادیه سراسری مصرف کارگران ایران‌ تعیین کرده است.

دستگاه‌های یاد شده مکلفند کالاهای مشمول طرح را از طریق تعاونیهای مصرف مربوط در سراسر کشور توزیع کنند و امور اجرایی ستاد بسیج اقتصادی کشور نیز موظف است برای چاپ و تحویل بن سبد رفاهی به همه دستگاههای مشمول این تصمیم نامه به غیر از سازمان اتکا اقدام کند.

سازمان اتکا نیز سهمیه افراد مشمول را از طریق حمکت کارت توزیع خواهد کرد.

همه دارندگان بن ویژه با مراجعه به یکی از تعاونیهای مصرف محل خدمت و در ازای ارایه بن مربوط و وجه کالای هر یک از اقلام سبد به نرخ یارانه‌ای مصوب، کالای مورد نظر را دریافت کنند.

این مصوبه دستگاه های مباشر را موظف کرده است تا پایان شهریور ماه کالاهای موضوع سبد را در اختیار دستگاه های توزیع کننده قرار دهند.

دستگاه های یاد شده نیز موظفند تا پایان آذر امسال برای تسویه حساب کالابرگی و کالایی با امور اجرایی ستاد بسیج اقتصادی کشور و دستگاه مباشر اقدام کنند.

این مصوبه را داوودی، معاون اول رئیس جمهور به دستگاههای اجرایی، ابلاغ کرده است.

کد خبر 60073

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز